Бисквитки и абитуриентски бал

Няма пряка връзка между двете, но всичко си има своята история. Вчера трябваше да отпразнуваме абитуриентския бал на племенницата и на множеството запитвания от мен относно желания подарък, тя молеше за своите любими бисквитки - с ядки, кокос и плодове. 

Щастлива съм, че тя беше от онези момичета, които просто демонстрираха, че са пораснали, но същевременно нежни и стилни, запазили очарованието на детството. Ще кажете, всички на тази възраст изглеждат така, но не мога с лекота да се съглася. Преди дни видях е шумна група абитуриентки, облечени по доста странен за мен начин - всъщност се виждаше плът и тук-там по някакво лъскаво парченце плат и панделчица...
Но, да не си разваляме настроението с подобни спомени....
Всъщност това е деня, в който обличаме рокля (най-често), сресваме малко по-грижовно косите,  украсяваме се с мечтите за  новия ни живот, който ни очаква и нагазваме в океана от блажени мисли. Припомних си и вече далечното време, когато аз самата бях на тази възраст....когато морето ми се струваше до колене, но пък нямаше страхове. Днес у мен често се промъква мъничко страх за хиляди неща, но се надявам да има останало малко от онези дни- мечти, надежди и крила.



Да се върнем на рецептата - адаптирана от тук-
Продукти:
1 ч.ч. кафява захар
125 гр. масло на стайна температура
1 яйце
2 суп. лъж. мед
1 суп.лъж. нектар от агаве
1 1/3 ч.ч. кокосови стърготини
1 суп. лъж. ванилов екстракт
1 1/2 ч.ч. брашно
1/2 ч.л. бакпулвер
1 ч.ч. боровинки
2 лъж. семена и ядки за тестото и малко за декорация


Приготовление:
Маслото се разбива със захарта, добавя се яйцето, бие се кратко, добавяме меда, агавето, ванилията и кокоса, пресятите брашно и бакпулвер и на финала боровинките (ползвах замразени, които оцветиха и тестото) и ядчиците ( нарязани на дребно). От сместа се гребва с лъжица за сладолед и се изсипва върху хартия зе печене . Можете да декорирате с наличните у дома ядки. Пекат се в предварително загрята фурна на 180 градуса до порозовяване.



Да ви е сладко !


2 коментара:

  1. С кафетцето сега ще ми дойдат съвсем добре,Иглика,чудесни са!
    И попътен вятър на младата госпожица!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, мила Роси! Надявам се твоята неделя да е била хубава, въпреки непрестанния дъжд! Спорна нова седмица!

      Изтриване

Това е мястото за въпроси, коментари.