вторник, 6 ноември 2012 г.

Торта от кестени

Тази кестенова торта правих преди известно време, снимките са доста зле, оказа се трудна за заснемане, въпреки смяната на чинии, покривки, на финала ядосано ги оставих в архив. Додето открия варианта за снимки, при които да се покаже в приемлив вид, тортата свърши. Сега бързам да я пусна в този вид, докато все още има налични кестени на пазарите.
При последното ми пътуване до Италия в почивката за обяд не пропуснах да вляза в супермаркета и да прегледам щандовете за нещо интересно и открих брашно от кестени на безкрайно добра цена, платих го бързо и после разнасях в дамската си чанта през остатъка на деня. На летището си купих и едно  списание - Cucina moderna, в което имаше рецепта за тази торта. Е, когато и дойде ред, попромених малко рецептата заради наличните в момента у дома продукти, но за мен резултатът беше добър, просто защото аз обичам кестени. Това не важи за всичките ми близки, но поне пробваха, а аз май почти унищожих останалите няколко парченца.
Продукти:
150 гр брашно от кестени
100 мл прясно мляко
200 мл течна сметана
100 гр меко масло
3 яйца
150 гр захар
200 гр тъмен шоколад за глазурата

Маслото се разбива със захарта, добавят се жълтъците един по един, кестеновото брашно, млякото и разбитите на сняг белтъци. Сместа се изсипва в намазнена форма -по рецептата е 18 см, а моята е с  24 см  диаметър. Пече се на 175 градуса около 50 минути.
След изпичането се оставя около 10 минути във формата, изважда се и се охлажда върху решетка, след което се разрязва на две.
В оригиналната рецепта от списанието трябваше да се смеси рикота с кестенов мед. За подобен мед не се бях огледала в супермаркета и се наложи да импровизирам. От вече сварени и обелени кестени направих пюре - поставих в блендера около 300 гр кестени, долях около 50 мл течна сметана и около шепа чипс от натурален шоколад, разбих и кремът беше готов.
С този крем се слепват двата блата, а  получената вече торта се залива с тъмен шоколад, смесен с 1 суп. лъж. масло и 3 суп.лъж. прясно мляко.
За декорацията разполагах само с няколко кестенчета, леко потопени в шоколадовата баня.
И ако нямате брашно от кестени, не се притеснявайте, тортата ще стане и с пюре от кестени, дори вероятно ще бъде по-влажна и сочна.





12 коментара :

  1. Игличе,блазе ти за командировките в Италия...и за тортичката,супер вкусна ми се струва,че е било!А снимките са си чудесни,напразно си ги крила толкова време,чудесно личи каква изкусителна сладост има на тях!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори

    1. Роси, командировката в Италия беше малко напрегната- едни дълги заседания и изказвания, а в почивката естествено пробягах до супермаркета, за да намеря нещо интересно, а в случая това се оказа кестеновото брашно, което тук е доста скъпо, а там беше евтино. Може би защото в този регион се произвеждат много кестени, та даже имат фестивал на кестените. Но не се оплаквам, напротив, винаги всяко пътуване е докосване до нещо различно.

      Изтриване
  2. Мммм... много добре изглежда. Замислила съм и аз една кестеново-карамелена торта, пък ще видим :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, аз също имам един кестенов спомен от специален мус, чиято рецепта скоро разконспирирах и трябва да приготвя....

      Изтриване
  3. Интересноооо...
    Чудя се бух ли се осмелила да направя такава торта?
    Нестандартна за нашата кухня!
    Целувам те Иги*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, кремът е нестандартен, блатът не се усеща особено различен, но пък не е зле да се пробва, въпреки липсата на традиции у нас за готвене с кестени.

      Изтриване
  4. Много добре си оползотворила това брашно и честно казано, ще ми се аз да бях го купила;) Откакто чух за него, все ми се иска да се срещнем, ама тук не;) Затова ще се налсадя на тортата ти, преди години имаше една сладкарница "Афродита", дето правеха кестенова торта и мнооого я обичах.
    На мен снимките ми харесват;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, ако си наблизо, мога да дам количество брашно за една тортичка, няма проблем, защото аз купих половин килограм, а все пак няма да правя всеки ден такава торта, тя си изисква кестени за крема, а скоро те ще се изчерпят, нямам намерение да консервирам от тях.....

      Изтриване
  5. Може пък и да не е телкова вкусна. На снимките изглежда хубаво, но там нещата са напудрени
    ха
    ха
    ха


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Въпрос на вкус...на някои хора не им допада вкуса на кестените и не приемат подобни десерти, други не харесват неща, които не са хапвали никога. А снимките са доста зле, та не виждам за какво пудрене иде реч...Забавно е, че човекът, който добре си похапна от тази торта направи подобен коментар, ама приемам с голяма забава коментара, ще приема всичко като комплимент за "напудрената снимка".

      Изтриване
  6. Аз съм от хората, които не харесват кестени, но пък парчето от първата снимка е толкова съблазнително и апетитно, че мога да го хапна за секунди. И на мен ми се е случвала подобна "трудна" фото сесия, но пък резултатът си заслужава усилията. Прегръдки, Иг! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря, Ев! Аз лично харесвам кестени, но това не важи за цялото семейство, дори малко по-горе има един подобен коментар от съпругът ми, който похапна добре от нея, каза, че са странни тези кестенови комбинации, а по време на негова дълга командировка възкликна удивено, че тази торта я е похапвал преди да тръгне, а аз я публикувам след почти десет дни.

    ОтговорИзтриване

Това е мястото за въпроси, коментари.