Домашен козметичен крем

Преди години ми беше доста странно, когато майка ми или баба ми се занимаваха с направата на някакви кремове. Е, това беше време, когато си мислех, че това домашното кремче служи само за лечение на рани или разширени вени. А готовите кремове в разни красиви бурканчета бяха доста по-привлекателни.





Сега вече оценявам стойността на този домашен продукт. Мога да добавям различни билки, да смесвам аромати, за да извлека онова, което търся. Преди време един приятел каза, че му приличам на магьосница, която забърква странни отвари, която прави крем, който лекува и подмладява. Е, за подмладяването не съм сигурна, но поне мога да правя продукт, който да подхранва кожата и да доставя различни полезни вещества.
Сигурна съм, че почти няма човек, който да не е пробвал да направи този продукт. У дома се прави с една постоянна съставка - невена. Всичко останало се добавя в зависимост от наличности, настроение, усещане за аромат и т.н.
Бях сигурна, че съм публикувала как се прави този крем, но публикацията е изчезнала някъде. Е, сега изпълнявам молба да го напиша.
За използването на невена в народната медицина и полезните му свойства е изписано много.
Няма да описвам веществата в него, както и ползите от употребата му.
Можете да направите сами у дома крем, като използвате мас, зехтин или кокосово масло. Можете да ползвате различни билки.

Домашен крем от невен

2 чаши мас
6 - 7  шепи пресни цветове от невен
1 шепа цветове от лайка
няколко стръка лавандула
2-3 суп. лъж. кокосово масло
парче чист пчелен восък
стръкове мента
1 суп. лъж. какаово масло

Невенът се сипва в разтопената свинска мас заедно с останалите билки, запържва се няколко минути и после се оставя за едно денонощие в съда.
Загрява се отново и се прецежда. Добавя се пчелния восък, кокосовото  и какаовото масло, като внимаваме да не завира. Бъркаме до разтапянето им, наливаме в бурканчета, охлаждаме и тогава затваряме.
Съхраняваме в хладилник!







Няма коментари:

Публикуване на коментар

Това е мястото за въпроси, коментари.